Epidemiology
British Journal of Cancer (2004) 90, 1361–1363. doi:10.1038/sj.bjc.6601652 www.bjcancer.com
Published online 24 February 2004
Green tea and the risk of breast cancer: pooled analysis of two prospective studies in Japan
Y Suzuki1, Y Tsubono1, N Nakaya1, Y Suzuki1, Y Koizumi1 and I Tsuji1
1Division of Epidemiology, Department of Public Health and Forensic Medicine, Tohoku University Graduate School of Medicine, Sendai 980-8575, Japan
Correspondence: Dr Y Tsubono, E-mail: ytsubono@metamedica.com
Revised 9 December 2003; Accepted 15 December 2003; Published online 24 February 2004.
Abstract
In a pooled analysis of two prospective studies with 35 004 Japanese women, green-tea intake was not associated with a lower risk of breast cancer (222 cases), the multivariate relative risk for women drinking
5 cups compared with <1 cup per day being 0.84 (95% confidence interval 0.57–1.24, Trend P=0.69).
Keywords:
green tea, breast cancer, prospective cohort study
