Correction: Sensors pick up North Korean radioactivity

Nature has removed the text of this story after being notified of problems in the original analysis.

Geoff Brumfiel

20 February 2013

Citing an analysis by the Central Institute for Meteorology and Geodynamics (ZAMG) in Vienna, Nature published a breaking news
story called 'Sensors pick up North Korean radioactivity’ on 19 February 2013, which said that scientists had detected radioactive
xenon-133 from North Korea's nuclear test a week before.

After the story was published, the Comprehensive Nuclear Test-Ban Treaty Organization (CTBTO) in Vienna contacted Nature to say
that the radioisotope station primarily responsible for the measurement, located in Takasaki, Japan, regularly detects xenon-133 from
surrounding nuclear facilities. Following discussion with the ZAMG scientists, both bodies concluded that the xenon-133 seen in Japan
cannot be directly linked to the North Korean test. The ZAMG has taken down its analysis of the xenon release from its website. As a
result, Nature has decided to remove the text of its story from its website.

Nature | doi:10.1038/nature.2013.12464



	Correction: Sensors pick up North Korean radioactivity

